1.9 tdi bxe padł.co kupić?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • olo2411
    Drive
    • 2008
    • 53

    Ja już kupiłem auto z wymienionym rozrządem, poczekam do wymiany oleju. Co mi powiedzą experci a ASO.
    Po 8 latach 1.9TDI ASV auto zmieniło właściciela

    Komentarz

    • xcracer
      Elegance
      • 2014
      • 851
      • Octavia II (1Z3)
      • BKD 2.0 TDI 140 KM

      Eksperci w ASO powiedzą, że problem nie istnieje...
      Moja FLka:

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

      Komentarz

      • RABIN
        Rider
        • 2009
        • 450
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        beaviso, one są jak nowe :wink:

        Komentarz

        • piotrek_02ks
          Ambiente
          • 2010
          • 116
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          No i szkodnik lata.
          W piątek i w sobotę składaliśmy go do kupy.
          Wał pod korbowody 2 szlif, a reszta 1.
          Turbo przyszło - jak się okazało było roz....ne,
          wirnik od strony wylotowej był szczerbiony na wszystkich łopatkach i ze 3 łopatki od geometrii końcówki pokrzywione -
          jakby z silnika na nią coś wypluło, po za tym puszczała olej i mała luz ok 1 mm - cały środek dostałem z powrotem na pokaz
          ale go już wywaliłem. Od razu czuć jak pracuje turbina i już nie gwiżdże.
          Na pompie olejowej też zaoszczędziłem, kupiłem na allegro od golfa V z 50kkm przebiegiem
          fabryczną i bez ani 1 ryski w środku na zębatkach i ściankach - 150zł.
          Nowa kompletna dwumasa, no i ta cała reszta wszystkie te nowe panewki, pasek rozrządu z rolkami i pompą wodną,
          uszczelniacze które montował nam gość ze skody jakimś specjalnym przyrządem, nowe śruby dokręcane zgodnie z auto data
          pod odpowiednią siłą i kątem, zrobiony cały przegląd olejowy, świeże g12,zestaw świeżych uszczelek do pompek, nowe uszczelki
          pod głowicę oraz wlotowe i wylotowe i jeszcze jakieś tam pierdoły juz nie pamiętam.
          Ogólnie jako że z moim mechanikiem jesteśmy spokrewnieni rodzinnie
          to wyniosło mnie to 5tyś bez robocizny - w tym turbo 1150zł.
          Czuję że normalnie to bym dał jakieś 8-9. A w skodzie - lepiej nie mówić.
          Po złożeniu to miałem trochę pietra bo dopiero gdzieś za 4 razem zaskoczył,
          ale mechanik powiedział ze to normalka - inne nieraz dłużej zaskakują, ale teraz pali
          od pierwszego dotknięcia. Cyka jak ta lala, jutro jadę do roboty.
          Jestem trochę laikiem, dlatego jakbyście mogli to miałbym
          ogromną prośbę jak by ktoś zerknął mi w logi co tam słychać:
          - dynamiczne:
          Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie Aftermarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.

          Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie Aftermarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.

          - statyczne:
          Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie Aftermarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.

          Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie Aftermarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.

          Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie Aftermarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.

          - basic seting:
          Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie Aftermarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.

          Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie Aftermarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.


          Jeszcze jeden mały szkopuł a mianowicie przed tym jak mi sie rozleciał silnik miałem
          pojawiający się jak bumerang błąd:

          Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
          Control Module Part Number: 03G 906 021 TB HW: 03G 906 021 AN
          Component and/or Version: R4 1,9l EDC G000SG 2047
          Software Coding: 0000071
          Work Shop Code: WSC 06325 000 00000
          VCID: 72EFDEFB118B
          1 Fault Found:

          000257 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal
          P0101 - 000 - -
          Freeze Frame:
          Fault Status: 01110000
          Fault Priority: 0
          Fault Frequency: 1
          Mileage: 101995 km
          Time Indication: 0
          Date: 2005.14.26
          Time: 11:39:49

          Freeze Frame:
          RPM: 1890 /min
          Speed: 88.0 km/h
          Temperature: 6.3°C
          Absolute Pres.: 1081.2 mbar
          Mass Flow: 15.64 g/s
          (no units): 1.70
          Temperature: 82.8°C

          Wymieniłem przepływomierz na nowy - co prawda nie jest to bosch tylko skf. Ale skf to podobno też dobra firma.
          No chyba że komputer jest uparty i krzyczy "DAJ MI BOSCHA!!!!!"
          EGR i klapa dusząca czyszczone, układ dolotowy powietrza sprawdzony - szczelny.
          Sam już nie wiem. O co kamen? :x
          Zerknijcie w te logi - może coś pokażą.
          Pozdrawiam
          Piotr.
          mail: [email protected]

          Komentarz

          • rafiki
            RS
            • 2012
            • 15979
            • Superb III (3V3)

            piotrek_02ks, co do przepływki to może być zasysane jakieś lewe powietrze a może być też pierdółka w postaci styków. Oczyść styki i sprawdź
            رافال
            Spoty
            Cause freedom is a lonely road

            Komentarz

            • alxxx
              RS
              • 2010
              • 1823
              • Octavia I (1U2)
              • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

              piotrek_02ks, Kąt synchronizacji wałka rozrządu do poprawki.. daj bliżej 0. Błąd przepływki dobrze widać w logu 003BS... coś jest nie halo i trzeba sprawdzić. Może wiązka nie gra? W każdym razie bardzo kiepsko maf mierzy. Dał byś loga 003 dynamicznego.
              VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
              Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

              Komentarz

              • piotrek_02ks
                Ambiente
                • 2010
                • 116
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                Dzięki za porady jutro po robocie pojadę z tym wałkiem, sprawdzę ten przepływomierz i przewody od filtra do turbiny, zrobię loga 003 dynamicznego i wrzucę.
                Pozdrawiam
                Piotr.
                mail: [email protected]

                Komentarz

                • Adam78
                  Classic
                  • 2014
                  • 13

                  W związku , że posiadam Octavkę z BXE postanowiłem zmienić w niej panewki i śruby w stopkach korbowodów.

                  Napotkałem jednak duży dylemat po wyciągnięciu z silnika 1 kompletu panewek , mianowicie mają one inny opis literowy na samym końcu - panewki jakie mam w silniku to:
                  Góra: 045701 H Dół: 045701 J

                  Nowe kupione w serwisie mają oznaczenia:
                  Góra: 045701 B i Dół: 045701 C

                  Problem polega na tym , że teraz "zgłupiałem" czy je wymieniać , może ktoś spotkał się z tym samym ???

                  Proszę bardzo o pilną poradę , bo autko stoi rozebrane ... a ja ,nie bardzo wiem, co teraz z tym "fantem" zrobić ( czy nie zmienię lepszych panewek na gorsze przypadkiem )...
                  Octavia II 11/2007 1.9TDi BXE 108 tyś km

                  Komentarz

                  • AdamB
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 8039
                    • Octavia IV (NX3)
                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                    Adam78, wrzuć fotki tych które wyjąłeś.
                    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                    Komentarz

                    • beaviso
                      Elegance
                      • 2010
                      • 767
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      Zamieszczone przez Adam78
                      W związku , że posiadam Octavkę z BXE postanowiłem zmienić w niej panewki i śruby w stopkach korbowodów.

                      Napotkałem jednak duży dylemat po wyciągnięciu z silnika 1 kompletu panewek , mianowicie mają one inny opis literowy na samym końcu - panewki jakie mam w silniku to:
                      Góra: 045701 H Dół: 045701 J

                      Nowe kupione w serwisie mają oznaczenia:
                      Góra: 045701 B i Dół: 045701 C
                      W moim przypadku nowe panewki, zamontowane w ASO noszą oznaczenia:
                      045701 B i 045701 C (posiadam opakowania po nich z takimi właśnie oznaczeniami)
                      Natomiast panewki wymontowane z silnika (prod. 2008) były oznakowane:
                      045701 D i 045701 E

                      M.
                      666 4U

                      Komentarz

                      • piotrek_02ks
                        Ambiente
                        • 2010
                        • 116
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        Przyjechałem dziś do roboty. Szła nieźle. 5-ciu byków na pokładzie - 6,5l/100km. Teraz przynajmniej przypomniałem sobie jak auto jeździ ze sprawną turbiną.
                        Zamieszczone przez alxxx
                        piotrek_02ks, Kąt synchronizacji wałka rozrządu do poprawki.. daj bliżej 0.
                        A ile powinno być :?:
                        Bo przewalałem tu fora to wyczytałem że i nowe BXE miały -2.7 do -2.9.
                        A z tego co widzę na statycznych to u mnie jest -2.9, no chyba że źle patrzę.
                        Jak coś to proszę o uświadomienie bo trochę jestem laikiem.
                        :szeroki_usmiech
                        Pozdrawiam
                        Piotr.
                        mail: [email protected]

                        Komentarz

                        • Adam78
                          Classic
                          • 2014
                          • 13








                          Po 108 tyś. panewki jak nówki wyciągnąłem

                          Auto było jeżdżone na Mobil 5W30 wymienianym co 15 tyś przez poprzedniego właściciela ...
                          Octavia II 11/2007 1.9TDi BXE 108 tyś km

                          Komentarz

                          • piotrek_os
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 8162
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            Zamieszczone przez Adam78
                            Po 108 tyś. panewki jak nówki wyciągnąłem
                            jakbyś nie czytał....to byś dalej jeździł.
                            Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                            Komentarz

                            • alxxx
                              RS
                              • 2010
                              • 1823
                              • Octavia I (1U2)
                              • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                              piotrek_02ks, Bo jest zakres ustawienia... przy takim ustawieniu lub bardziej na minus silnik pracuje dość twardo ale masz więcej pod nogą. Generalnie każdy silnik jest inny.. jak chcesz to jeździj tak ale poleca się najbliżej zera. Doprowadź do ładu tą przepływkę.
                              VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                              Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                              Komentarz

                              • beaviso
                                Elegance
                                • 2010
                                • 767
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                Zamieszczone przez Adam78
                                Po 108 tyś. panewki jak nówki wyciągnąłem
                                Witam w klubie tych, co nie wytrzymali ciśnienia
                                Swoją drogą ciekawe, że Twoje 8 panewek jest jasne, a ja miałem 4 jasne + 4 ciemne.

                                M.
                                666 4U

                                Komentarz

                                • piotrek_02ks
                                  Ambiente
                                  • 2010
                                  • 116
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  Zamieszczone przez alxxx
                                  piotrek_02ks, Bo jest zakres ustawienia... przy takim ustawieniu lub bardziej na minus silnik pracuje dość twardo ale masz więcej pod nogą. Generalnie każdy silnik jest inny.. jak chcesz to jeździj tak ale poleca się najbliżej zera. Doprowadź do ładu tą przepływkę.
                                  Jednak masz rację - doprowadzę to do porządku może jutro. Auto faktycznie śmiga jak talala, ale w drodze powrotnej z roboty zauważyłem wzrost spalania o około l litr, a i chwilowe wzrosło z 0,5l/h do 07l/h,. Więc tak nie będę jeździł.
                                  Co do przepływki trochę dziś wtyczkę popsikałem elekrosolem, po prostowałem bolce w czujniku, uszkodzenia przewodu żadnego nie widziałem, a i dziury do łapania lewego powietrza też nie znalazłem. Skasowałem błąd, potem pojeździłem po mieście, zgasiłem znów jeździłem i tak kilka razy. Wieczorem jak go chowałem sprawdziłem raz jeszcze kablem i jak na razie nic.
                                  Wklejam logi 003 dynamiczne
                                  Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie Aftermarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.

                                  ale mnie coś się nie podobają.
                                  I jak? A może to i wina przepływki, za bardzo nie mam z kim się zamienić na próbę.

                                  [ Dodano: Pon 16 Lut, 15 22:03 ]
                                  Zamieszczone przez beaviso
                                  Zamieszczone przez Adam78
                                  Po 108 tyś. panewki jak nówki wyciągnąłem
                                  Witam w klubie tych, co nie wytrzymali ciśnienia
                                  Swoją drogą ciekawe, że Twoje 8 panewek jest jasne, a ja miałem 4 jasne + 4 ciemne.

                                  M.
                                  a moje były też jak te kolegi - te sześć co zostało jasne, i w stanie jak u kolegi tylko na czwartym korbowodzie (licząc od strony paska rozrządu)górna miała po środku takie rozwarstwienie o średnicy ok 1,5cm. Szukałem jej u mechanika bo bym wkleił jej fote, ale chyba to ją zabrał do sklepu na wzór. No a z panewek pierwszego korbowodu tak jak wcześniej pisałem została gromadka piasku na dnie misy.
                                  Pozdrawiam
                                  Piotr.
                                  mail: [email protected]

                                  Komentarz

                                  • arci1889
                                    Classic
                                    • 2015
                                    • 10

                                    a czy w IIFL z 2009-2010 byly montowane z 1.9 tylko BXE czy mozna tez spotkac BKC?

                                    Komentarz

                                    • rafiki
                                      RS
                                      • 2012
                                      • 15979
                                      • Superb III (3V3)

                                      arci1889, po FL były BXE, BJB i BLS. BKC już nie.
                                      رافال
                                      Spoty
                                      Cause freedom is a lonely road

                                      Komentarz

                                      • arci1889
                                        Classic
                                        • 2015
                                        • 10

                                        dzieki za odpowiedz, czyli jak bede mial szczescie to jest szansa na dorwanie bjb

                                        Komentarz

                                        • rafiki
                                          RS
                                          • 2012
                                          • 15979
                                          • Superb III (3V3)

                                          arci1889, no tak tylko naprawdę musisz mieć szczęście, bo BJB jest dość rzadki
                                          رافال
                                          Spoty
                                          Cause freedom is a lonely road

                                          Komentarz

                                          • piotrek_02ks
                                            Ambiente
                                            • 2010
                                            • 116
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            Zamieszczone przez alxxx
                                            piotrek_02ks, Bo jest zakres ustawienia... przy takim ustawieniu lub bardziej na minus silnik pracuje dość twardo ale masz więcej pod nogą. Generalnie każdy silnik jest inny.. jak chcesz to jeździj tak ale poleca się najbliżej zera.
                                            Ustawiłem go na 0.0 ale wydawał mi się trochę mułowaty więc go uśredniłem na -1.5
                                            ale wydaje mi się że spalanie trochę skoczyło do 0.7l/h na postoju, a w logach na 015 pokazuje mi 0.60l/h.
                                            Pojeżdżę zobaczę.
                                            Zamieszczone przez alxxx
                                            Doprowadź do ładu tą przepływkę.
                                            Doprowadziłem. Szukałem kombinowałem i kolega z forum mi podpowiedział żebym poszukał jakiegoś szrota. No i kupiłem na allegro oryginalną fabryczną używkę z demontażu za 32zł z kosztami wysyłki w 100% sprawną i z możliwością zwrotu do 14 dni i
                                            działa
                                            jeździłem na niej przez weekend i dziś byłem w robocie ok140km trasy i nic.
                                            silnik czyściutki jak łza - 0 błędów. Czyli wina leżała po stronie przepływki.
                                            Więc tamtą odesłałem na gwarancji i dziś do mnie dzwonili że wysyłają drugą.
                                            Oto logi dynamiczne po założeniu tego szrota
                                            Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie Aftermarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.

                                            No i mam nauczkę - nie kupować tańszych części z mniej znanych firm.
                                            Pozdrawiam
                                            Piotr.
                                            mail: [email protected]

                                            Komentarz

                                            • damjanq
                                              Drive
                                              • 2011
                                              • 93
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                              Nie wiem czy już było, ale przesyłam
                                              Znalezione na profilu FB Skoda Polska:

                                              Dodam, że jest to 1.9 TDI w OII
                                              Damian

                                              Sprzedam/Oddam

                                              Komentarz

                                              • navigator
                                                Rider
                                                • 2009
                                                • 583
                                                • Volkswagen

                                                Zamieszczone przez damjanq
                                                Dodam, że jest to 1.9 TDI w OII
                                                ..ano..... niestety ni ejest to BXE, o padzie którego tutaj sobie gwarzymy
                                                >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

                                                Komentarz

                                                • D2mian
                                                  Rider
                                                  • 2010
                                                  • 551
                                                  • Toyota
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                  navigator, skąd takie info?
                                                  120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                                                  Smarowanie zapewnia

                                                  Komentarz

                                                  • navigator
                                                    Rider
                                                    • 2009
                                                    • 583
                                                    • Volkswagen

                                                    Zamieszczone przez D2mian
                                                    navigator, skąd takie info?
                                                    skoro jest z roku 2005...to raczej BJB
                                                    >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...