Ja już kupiłem auto z wymienionym rozrządem, poczekam do wymiany oleju. Co mi powiedzą experci a ASO.
1.9 tdi bxe padł.co kupić?
Zwiń
X
-
No i szkodnik lata.
W piątek i w sobotę składaliśmy go do kupy.
Wał pod korbowody 2 szlif, a reszta 1.
Turbo przyszło - jak się okazało było roz....ne,
wirnik od strony wylotowej był szczerbiony na wszystkich łopatkach i ze 3 łopatki od geometrii końcówki pokrzywione -
jakby z silnika na nią coś wypluło, po za tym puszczała olej i mała luz ok 1 mm - cały środek dostałem z powrotem na pokaz
ale go już wywaliłem. Od razu czuć jak pracuje turbina i już nie gwiżdże.
Na pompie olejowej też zaoszczędziłem, kupiłem na allegro od golfa V z 50kkm przebiegiem
fabryczną i bez ani 1 ryski w środku na zębatkach i ściankach - 150zł.
Nowa kompletna dwumasa, no i ta cała reszta wszystkie te nowe panewki, pasek rozrządu z rolkami i pompą wodną,
uszczelniacze które montował nam gość ze skody jakimś specjalnym przyrządem, nowe śruby dokręcane zgodnie z auto data
pod odpowiednią siłą i kątem, zrobiony cały przegląd olejowy, świeże g12,zestaw świeżych uszczelek do pompek, nowe uszczelki
pod głowicę oraz wlotowe i wylotowe i jeszcze jakieś tam pierdoły juz nie pamiętam.
Ogólnie jako że z moim mechanikiem jesteśmy spokrewnieni rodzinnie
to wyniosło mnie to 5tyś bez robocizny - w tym turbo 1150zł.
Czuję że normalnie to bym dał jakieś 8-9. A w skodzie - lepiej nie mówić.
Po złożeniu to miałem trochę pietra bo dopiero gdzieś za 4 razem zaskoczył,
ale mechanik powiedział ze to normalka - inne nieraz dłużej zaskakują, ale teraz pali
od pierwszego dotknięcia. Cyka jak ta lala, jutro jadę do roboty.
Jestem trochę laikiem, dlatego jakbyście mogli to miałbym
ogromną prośbę jak by ktoś zerknął mi w logi co tam słychać:
- dynamiczne:
Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie Aftermarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.
Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie Aftermarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.
- statyczne:
Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie Aftermarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.
Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie Aftermarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.
Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie Aftermarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.
- basic seting:
Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie Aftermarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.
Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie Aftermarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.
Jeszcze jeden mały szkopuł a mianowicie przed tym jak mi sie rozleciał silnik miałem
pojawiający się jak bumerang błąd:
Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
Control Module Part Number: 03G 906 021 TB HW: 03G 906 021 AN
Component and/or Version: R4 1,9l EDC G000SG 2047
Software Coding: 0000071
Work Shop Code: WSC 06325 000 00000
VCID: 72EFDEFB118B
1 Fault Found:
000257 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal
P0101 - 000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01110000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 101995 km
Time Indication: 0
Date: 2005.14.26
Time: 11:39:49
Freeze Frame:
RPM: 1890 /min
Speed: 88.0 km/h
Temperature: 6.3°C
Absolute Pres.: 1081.2 mbar
Mass Flow: 15.64 g/s
(no units): 1.70
Temperature: 82.8°C
Wymieniłem przepływomierz na nowy - co prawda nie jest to bosch tylko skf. Ale skf to podobno też dobra firma.
No chyba że komputer jest uparty i krzyczy "DAJ MI BOSCHA!!!!!"
EGR i klapa dusząca czyszczone, układ dolotowy powietrza sprawdzony - szczelny.
Sam już nie wiem. O co kamen? :x
Zerknijcie w te logi - może coś pokażą.
Komentarz
-
-
piotrek_02ks, Kąt synchronizacji wałka rozrządu do poprawki.. daj bliżej 0. Błąd przepływki dobrze widać w logu 003BS... coś jest nie halo i trzeba sprawdzić. Może wiązka nie gra? W każdym razie bardzo kiepsko maf mierzy. Dał byś loga 003 dynamicznego.VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
Jeżeli post okazał się pomocny kliknij
Komentarz
-
-
W związku , że posiadam Octavkę z BXE postanowiłem zmienić w niej panewki i śruby w stopkach korbowodów.
Napotkałem jednak duży dylemat po wyciągnięciu z silnika 1 kompletu panewek , mianowicie mają one inny opis literowy na samym końcu - panewki jakie mam w silniku to:
Góra: 045701 H Dół: 045701 J
Nowe kupione w serwisie mają oznaczenia:
Góra: 045701 B i Dół: 045701 C
Problem polega na tym , że teraz "zgłupiałem" czy je wymieniać , może ktoś spotkał się z tym samym ???
Proszę bardzo o pilną poradę , bo autko stoi rozebrane ... a ja ,nie bardzo wiem, co teraz z tym "fantem" zrobić ( czy nie zmienię lepszych panewek na gorsze przypadkiem )...Octavia II 11/2007 1.9TDi BXE 108 tyś km
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Adam78W związku , że posiadam Octavkę z BXE postanowiłem zmienić w niej panewki i śruby w stopkach korbowodów.
Napotkałem jednak duży dylemat po wyciągnięciu z silnika 1 kompletu panewek , mianowicie mają one inny opis literowy na samym końcu - panewki jakie mam w silniku to:
Góra: 045701 H Dół: 045701 J
Nowe kupione w serwisie mają oznaczenia:
Góra: 045701 B i Dół: 045701 C
045701 B i 045701 C (posiadam opakowania po nich z takimi właśnie oznaczeniami)
Natomiast panewki wymontowane z silnika (prod. 2008) były oznakowane:
045701 D i 045701 E
M.666 4U
Komentarz
-
-
Przyjechałem dziś do roboty. Szła nieźle. 5-ciu byków na pokładzie - 6,5l/100km. Teraz przynajmniej przypomniałem sobie jak auto jeździ ze sprawną turbiną.
Zamieszczone przez alxxxpiotrek_02ks, Kąt synchronizacji wałka rozrządu do poprawki.. daj bliżej 0.
Bo przewalałem tu fora to wyczytałem że i nowe BXE miały -2.7 do -2.9.
A z tego co widzę na statycznych to u mnie jest -2.9, no chyba że źle patrzę.
Jak coś to proszę o uświadomienie bo trochę jestem laikiem.
:szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
piotrek_02ks, Bo jest zakres ustawienia... przy takim ustawieniu lub bardziej na minus silnik pracuje dość twardo ale masz więcej pod nogą. Generalnie każdy silnik jest inny.. jak chcesz to jeździj tak ale poleca się najbliżej zera. Doprowadź do ładu tą przepływkę.VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
Jeżeli post okazał się pomocny kliknij
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez alxxxpiotrek_02ks, Bo jest zakres ustawienia... przy takim ustawieniu lub bardziej na minus silnik pracuje dość twardo ale masz więcej pod nogą. Generalnie każdy silnik jest inny.. jak chcesz to jeździj tak ale poleca się najbliżej zera. Doprowadź do ładu tą przepływkę.
Co do przepływki trochę dziś wtyczkę popsikałem elekrosolem, po prostowałem bolce w czujniku, uszkodzenia przewodu żadnego nie widziałem, a i dziury do łapania lewego powietrza też nie znalazłem. Skasowałem błąd, potem pojeździłem po mieście, zgasiłem znów jeździłem i tak kilka razy. Wieczorem jak go chowałem sprawdziłem raz jeszcze kablem i jak na razie nic.
Wklejam logi 003 dynamiczne
Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie Aftermarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.
ale mnie coś się nie podobają.
I jak? A może to i wina przepływki, za bardzo nie mam z kim się zamienić na próbę.
[ Dodano: Pon 16 Lut, 15 22:03 ]
Zamieszczone przez beavisoZamieszczone przez Adam78Po 108 tyś. panewki jak nówki wyciągnąłem
Swoją drogą ciekawe, że Twoje 8 panewek jest jasne, a ja miałem 4 jasne + 4 ciemne.
M.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez alxxxpiotrek_02ks, Bo jest zakres ustawienia... przy takim ustawieniu lub bardziej na minus silnik pracuje dość twardo ale masz więcej pod nogą. Generalnie każdy silnik jest inny.. jak chcesz to jeździj tak ale poleca się najbliżej zera.
ale wydaje mi się że spalanie trochę skoczyło do 0.7l/h na postoju, a w logach na 015 pokazuje mi 0.60l/h.
Pojeżdżę zobaczę.
Zamieszczone przez alxxxDoprowadź do ładu tą przepływkę.
działa
jeździłem na niej przez weekend i dziś byłem w robocie ok140km trasy i nic.
silnik czyściutki jak łza - 0 błędów. Czyli wina leżała po stronie przepływki.
Więc tamtą odesłałem na gwarancji i dziś do mnie dzwonili że wysyłają drugą.
Oto logi dynamiczne po założeniu tego szrota
Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie Aftermarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.
No i mam nauczkę - nie kupować tańszych części z mniej znanych firm.
Komentarz
-
Komentarz